nie wiesz, co zrobić ze swoimi pieniędzmi?
mam pomysł.
Opiniotwórczy portal filmowy
21 maja 2013 o 00:27 w internet, media, film

Rynek prasy filmowej w Polsce opiera się na dwóch skrajnych podejściach. Z jednej strony mamy magazyny i portale o profilu niemalże filmoznawczym (np. dofinansowywane z budżetu państwa Kino), z drugiej zaś strefy rozrywki (np. działy filmowe w Interii czy na Onecie. Prasa "środka" praktycznie nie istnieje. Teren próbują zapełnić portale Filmweb i Stopklatka (z różnych powodów im się to nie udaje), czy wreszcie magazyn Film, który ostatnio został wycofany z rynku po tym, jak przez wiele lat ignorował nowoczesne media, w tym Internet. Pora na opiniotwórczy portal filmowy oparty na Internecie w większości.

Portal o darmowym dostępie zarabiałby na umieszczanych w nich reklamach i specjalnych kampaniach promujących wybrane, wchodzące do kin filmy. Celem jest wyrobienie marki, która będzie punktem odniesienia dla wszystkich miłośników filmu w Polsce. Dążymy do sytuacji, w której dystrybutorzy zabiegać będą o przychylny cytat do umieszczenia na plakacie lub w zwiastunie, świadcząc o silnej pozycji portalu i przysparzając mu tym samym nowych czytelników.

Ważne zastrzeżenie: portal nie powinien budować bazy informacji o filmach i ludziach filmu. Nie może konkurować na tym polu ani z IMDB, ani z Filmwebem, ani nawet ze Stopklatką. Próba stworzenia takiej bazy pociągnęłaby za sobą ogromne koszta i jednocześnie zaszłoby podejrzenie, że portal, który powstaje jest kopią Filmwebu. Nie może próbować nią być, bo byłoby to z góry skazane na porażkę.

Wojciech Mosiejczuk @mosiejczuk
filmowiec i romanista zainteresowany wszelkimi formami narracji, od książek po media wizualne
406
wyświetleń